Pages

Thursday 20 October 2011

happy birthday mama! :')


todayy, 20/10! its my late mom birthday. pejam celik pejam celik, da 4 tahun da she left me. my life is totally changed now. but, aku redha. setiap yang idop, akan pergi bertemu pencipta. tu dah termaktub kan? 

ade 3 benda yang aku xkan lupa:-
  •  her cooking. nak tahu ape yang special? sambal sotong kering! sambal sotong kering arwah mama memang superb okeh! now, if nak makan, carik kat kedai je. itu pown, hurmmm~
  • her hug. my mama is the best. she's my mom, she's my best friend, and she's everything to me. aku ney manja. bukan setakat manja, but, terlebih manja! kot? huhu, ade time abah takde kat uma, mesti aku tido nga mama. before tido, cotcet-cotcet, citer pasal ex-boyfie aku, citer pasal membermember, everything we were shared together. then bila dah nak tido, mama peluk aku and i'll sleep on her arm.
  • the way she wake me up every morning. yang ney, nak tahu camne mama buat? every morning if aku x tdo nga dye, dye masok bilik, duduk ats katil aku, then sing a song " ouh adeq anak mama, bangun laa, bangun laa." untungkan aku jadi anak mama? :)

semua tu segar dalam fikiran aku sampai bilabila. insyaallah, selagi aku tak hilang ingatan.


kekadang aku terpikir, kenapa aku yang terima dugaan macam ney?? kenapa Allah duga aku macam ney?? kenapa Allah amek orang yang aku paling sayang, orang yang terpenting dalam hidup aku, orang yang aku sangatsangat perlukan every single time in my life??

tapi macam yang abah cakap, "ini sume qada' dan qadar Allah. ini semua kehendak-Nya. kita tak bole buat apeape, sebab kita semua hak Dia". perit mata memandang, perit lagi aku yang menanggung. tapi alhamdulillah. semua yang terjadi lebih mematangkan aku. Alhamdulillah~ 

masa mama pergi, dye still lagi continue her study dekat OUM (Open University M'sia) in Tesl. but she's doing PJJ, sebab mama teacher, so, PJJ lahh senang kan. then after mama pegi, abah selalu pesan, "adeq blaja betolbetol. ingat mama, sambung study mama yang x abeh". hurmm, "insyaallah abah".

now, aku da nak masok last sem kat UiTM. mama, even mama takde kat sebelah adeq, mama tak hantar adeq pegi daftar masok U dulu, but adeq tau, mama sentiasa tengok adeq. mama sentiasa tahu perkembangan adeq, kan? insyaallah ma, adeq akan sambung study mama. i'll make u proud of me ma! cuma adeq terkilan, dulu masa adeq nak apply masok technic, mama tak bagi. mama cakap, nanti sape nak teman mama, sape nak jaga mama? but, masa adeq form4, kenapa mama tinggal adeq sorang sorang macam ney?? hurmm~ takdir Allah, tak sape bole lawan kan? aku redha. 

ma, adeq sayang mama sangatsangat! u're my hero ma. even mama sakitsakit, mama still continue your study. mama adeq kuat! adeq nak semangat mama. i wanna be like u! u are my idol ma! 

selamat ulang tahun kelahiran yang ke-43 dan al-fatihah to mama,
adeq sayang, rindu mama!!

0 comments:

Post a Comment