Pages

Tuesday 8 November 2011

jogging~!

haa, jogging~! kaly ney plan yang di plan, come true! maigoshhh~ finally! 
asal? haa, ingat tak yang aku citer pasal ujan selebat-lebat alam and fuhhh~ jadilah puding koktail tuhh? 
haa, kan asalnye nak g jogging, tapi da ujan, so....... :)

so, tadi tengah ary tengah lepaklepak and fesbuking, Naza anta message, "Sayang, jum kita p jogging petang ney, mau?" hahh, sepantas kilat aku jawab, "Jum!" *hahh, nampak semangat disitu

okayy, petangnye siapsiap laa pegi. Alhamdulillah laa wheather is not fine! hehe -ayat Dutdut :)- err, okayh! :) then aku pown gerak laa petangnye. memandangkan wa punya account talak cekang skang, hanya Rered5775 sahaja yang mampu dikeluarkan. but okayy what! seronok naek moto! *gila handle actually, haha

haa, ney aku lupa nak citer, before kua rumah, wahh~ get ready nak pakay kasut dah neyh. duduk bertafakur kat muka buku pintu dah neyh, skaly~~ KATAK!!!! maigoshhhh~ katak yang memang katak tu tak melompat, aku yang melompat! ciss~! then kasut tu pown dengan bahagianya melambung diawangan dengan jarak 100 meter dari paras bumi, hahahaha~ grrr~! sengal punya katak, banyak banyak kasut, kasut aku jugak nak jadi hotel kau, grrr!!

hahhh, ape lagi. dengan lantangnye aku jerit, Meraaaaaaaa! tolong tolong~~! ada katakkkkkkkk dalam kasut Kakak Rayhan~! (Mera is my younger sistah, tapiiii~ semangat dye lebih cket kot dari aku, hee~)

huhhhh~! nasib baek laaa aku ade adeq yang memahami kehendak kakak nye yang macam neyh ==" haa, katak pown da kua... besarnye, Masyaallah! besar gila wa cakap lu~! serious tak tipu! BESARRRRRR~!! ingat tadi nak snap, tapi~ err, no need kot! haha :D

okayy, nak pakay kasut tu pulak jadi masalah. masalahnye, gely weyyyy! bekas katak menginap! aiyooo~ pikir sejuta kaly jugak laaa nak masok kaki dalam kasut tu even berstokin! haishhh~ then, tetibe idea brilliant aku datang, Febrezze! even aku taktau ape motif aku spray febrezze sampay lembab kasut aku tuhh. but, okayy laa dari aku nak pakay bekas katak tu! eeee~ tolong laa paham!

haa, abeh dah bab tu. ney bab kat Tasek pulak. dengan bahagianya aku jogging, jogging dan jogging. then tetibe, "awas, KAMBING di hadapan!"
err, nak redah sesorang memang tak laa, takot! kang kambing tu my serondol aku, naya weyh! Naza pulak tertinggal kat belakang nuhh! haishh~ so, takpe laa. aku stop tunggu Naza. 
tengoktengok belakang, aishhh~ bukan maen indah Naza berjogging nga sorang Apek neyh. potpet kemaen dorang. yang tak tahan, Apek tu slumber je pelekeh aku sebab takot KAMBING! aishhh, bebuluuuu je. *takpe takpe, -sabar-

aku ney punya laa ingatkan Apek tu kawan office Naza sebab sembang dah bukan main potpet potpet. 
then bila aku tanya Naza,

Me:  Sapa?
Naza:  Kawan
Me:  Office?
Naza:  Taklah, sini lahh.

nahhh! terkejut beruk aku. sukaty suka suki mesra alam betul kawan aku neyh! hahahahahahaha :D punya slumber dye jawab soklan aku kan? *Naza Naza~ hahaha

okayy, Naza tertinggal lagi kat belakang, and aku laa pulak take over nga Apek tadi. Masyarakatunnnnn~ Apek ney punya mulut, potpet potpet!! sambil jogging dok potpet tak brenti. dalam aty aku kata, "Apek, tolong laa stop potpet kejap. saya ney semput tau tak nak potpet sambil jogging! haishhH~"

so, aku da give up! aku stop laa tunggu Naza and biar laaa Apek tu g sambung potpet nga sape pulak dye jumpa kat depan nuhh! gue udah capek =="~

haa, banyaknye aku potpet! hee~ soryyy! ney semua kes katak, kambing nga Apek laa neyh buat aku potpet berjela neyh, haishhH~ 

okayy dokieyy~!
adiosss~ 
peace yahh_- ! :)

0 comments:

Post a Comment