Pages

Sunday 27 November 2011

UiTM Seri Iskandar

assalamualaikum~
hyee korang! 
ape cer? sihat??

haa, now, aku nak potpet about UiTM Seri Iskandar. aku baru noticed, dua tiga ary ney, banyak sangat story about UiTM Seri Iskandar yang terjah gegendang telinga aku neyh. 

firstly, al-Fatihah and aku takziah ucapkan kepada both family Mohamad Helmy and Ain Nadiah yang dah kembali ke rahmatullah semalam, sebab accident. semoga kalian tergolong dalam golongan yang beriman, aminnn~ korang percaya cinta sampay maty?? thats it! cinta dorang sampay akhir hayat dorang. :') this is what we call as "Truly Love"

next, aku tak paham cara pengurusan kat UiTM tu skang. okayy, dua tiga ary lepas, aku ade laa stalk belog Miss Yaya, and you know what?? UiTM dah bubarkan balek undangundang baru yang pasal even failed satu subject pown dah tak bole practical dalam campuss. maigoshhhh~ perasaan ney jangan cakap laa, saket aty nga geram memang seiring dan sejalan lahh! 

korang ingat lagi aku g Perak ary tu? haa, aku g tu sebab amek sub exam. yelaa, sebab mulanya kua undangundang baru cakap cne skly pown, kene buat jugak sub exam tu. even failed satu subject pown. sebab practical dalam campus dah tak dibenarkan. so, for those yang tak buat sub exam tu, extend lahh jawabnye. haa, sape yang nak extend and not grade on time kan? so, aku and membermember ney berpusu-pusu laa g amek sub exam tuhh. but now, aleh aleh jadi gini pulak. ape kess??? 

aku bukan nye ape, tapi~ kata UiTM ney satusatunye universiti yang tolong orang Melayu Bumiputera, but now?? ape ney?? bayangkan laa, sub exam tu, satu paper je kena bayar RM100 ! RM100 okayy, bukan RM10 ! memang laa ramay cakap, student UiTM ney kayakaya, g campus bawak kete bukan maen, kalah lecturer. tapiiiiii~ disebalik golongan yang bernasib baek tu, ade jugak golongan yang kurang bernasib baek. bila dah tetibe undangundang pasal practical kat dalam campus dah tak dibenarkan as usual, cuba bayangkan nasib student yang kurang bernasib baek tuhh. mybe golongan yang bernasib baek ney pikir, "alaa, RM100, apehal laa sangat kan. small the pieces!" okayy, tapi cuba kite tukar keadaan tuhh. cube bayangkan kite ditempat dorang yang kurang bernasib baek tuhh. kesian tau tak! even RM100, mane nak cekau?? helooooo~ RM100, macammacam bole buat tau tak! 

haa, pasal bayaran satu hal. ney lagi satu, jarak ! UiTM Seri Iskandar tuuu, letaknya di Perak. and all student of UiTM Seri Iskandar comes from many district and state! buatnye student Sabah Sarawak tu yang fail, haa, tak ke mampus nak cekau nak datang ke Perak tuu? hurmm~ so, in my opinion, memang patut laa undangundang tu dibubarkan. before this pown everything going smooth je kan?

okayy, now aku nak potpet pasal student yang dah bayar and dah pown amek exam tuhh. okayy, bila undangundang tu dah dibubarkan, aishh~ rase macam........ urghhh! susa nak describe. tapi aku rase korang dapat faham laa kan, hurmm~ okayy, be honest! rase tertipu pown ade. games ape ney? ke ney salah satu cara UiTM nk earn money??? hadoyyy~ okayy, memang ney salah kitorang, sebab fail. so, we all deserve for it. but, its a little bit unfair for us. okayy, korang imagine k, kitorang kene struggle for the second time, then pay them RM100, going back to Perak just for sitting for the exam, then the result? its not guaranteed kitorang ney akan lulus. and ade jugak aku dengar cerita, even kitorang deserve to get B pown, dorang takkan bagi B, dorang akan bagi C je. means just sekadar lepas. sebab? konon its unfair for those yang amek paper tu sekaly je. yelahh, kitorang sit for the exam twice kan while others just sit once. tapi masalahnye skng, kitorang bayar untuk sit for the exam. and ape yang kitorang jawab mase exam tuu, kitorang struggle by our ownself ! bukan ade lecturer duduk sebelah and bagi jawapan for us. so, ape yang unfair nye skang??? sumpah aku tak paham!

i'm so sorryy lahh if ape aku potpet ney langgar sensitivity masyarakat ke kann. but ini luahan aty aku. 
okayy, chau !
adiosss~

0 comments:

Post a Comment